Kvůli zimnímu počasí je totiž možné poslední vrstvu živice položit na vozovku až na jaře.
Silničáři opravili část silnice II/432 v úseku od konce obce Cetechovice po křižovatku se silnicí I/50 (před Střílkami). Celková délka rekonstruované části silnice činila 3 840 metrů. Součástí stavby byla rovněž rekonstrukce mostu, výstavba dvou nových propustků, další dva propustky byly pročištěny.
Smluvní cena z výběrového řízení činila 46,7 milionu korun. Z fondů EU mělo být uhrazeno 75 procent uznatelných nákladů. „Stavba původně měla trvat od 28. května do 26. září. Krátce před položením poslední vrstvy živice začala vozovka v délce asi 150 metrů nečekaně podélně praskat. Za této situace nemělo smysl pokládat poslední vrstvu živice. Nedokončená stavba musela být přerušena. V havarijním režimu byla v září prodloužena úplná uzavírka silnice,“ podotkl Cekota.
Poruchu v silničním tělese prozkoumali geologové a byly pořízeny průzkumné vrty. „Až detailní průzkum po objevení poruchy ukázal, že bylo v původním násypu použito více jílovitého materiálu, a že byl tudíž násyp méně stabilní, než je jinak obvyklé. To se při projektování rekonstrukce nedalo předpokládat,“ doplnil Cekota.
Ředitelství silnic Zlínského kraje muselo uzavřít se zhotovitelem stavby dodatek k původní smlouvě na vícepráce. Problém byl technicky vyřešen výstavbou asi 130 metrů dlouhé pilotové stěny na jedné straně komunikace. Tím byl pohyb silničního tělesa zastaven. Tyto práce se však protáhly až do chladného období, kdy už není možno kvůli počasí a zastavenému provozu obaloven položit takzvanou obrusnou vrstvu živičného koberce. V tomto 150 metrů dlouhém úseku budou tedy motoristé projíždět až do jara po sníženém povrchu vozovky bez poslední (obrusné) vrstvy. V místě bude platit omezení rychlosti vozidel a dopravní značka bude upozorňovat na nerovnost na silnici. Celá stavba tak bude definitivně dokončena pravděpodobně během dubna příštího roku.