„Je to skutečná rarita naší vesnice s více než sedmi sty obvateli,“ říká starosta Ludkovic Stanislav Bartoš. Most u silnice směrem na Biskupice a také sousední o pár stovek metrů dál ve vesnici je dokladem historie. Pokud někdo tvrdí, že tudy měla vést baťovská železnice a spojit tak Zlínsko se Slovenskem, je úplně vedle. A věřit se nemá ani místním, kteří se domnívají, že tudy měla vést trolejbusová trať ze Zlína do lázeňských Luhačovic.
„Ale tohle tvrzení už zase tak daleko pravdy není,“ podotýká ludkovický starosta. Pravda je ale přeci jen poněkud jinde. „Mosty postavené na samém konci třicátých let minulého století měly posloužit jako opěrné body plánované rychlostní silnice dálničního typu mezi Zlinem a Luhačovicemi,“ osvětluje starosta Bartoš. Léta druhé světové války ovšem tuhle vizi utnula bez dalšího pokračování, mimochodem silnice či jak místní rádi říkají spíše dálnice měla vycházet ze Zlína na Kudlově, kde jsou dodnes patrné její stopy.
Každopádně je obří torzo mimo jiné turistickou atrakcí Ludkovic, stejně tak ale pro řadu lidí trnem v oku. „Když se o věcí jedná u nás na zastupitelstvu, samozřejmě registruji různé často protichůdné názory, nechybějí mezi nimi ani ty, které navrhují, abychom obě stavby strhli, lidé poukazují třeba na potenciální nebezpečí odlupujícího se betonu,“ dodává starosta.
Bourat se asi hned tak nebude, navíc rozhodující slovo by měl majitel a tím je Ředitelství silnic Zlínského kraje. „My ale vidíme i pozitivum, takovou stavbu jinde nemají, není vyjímkou, že se u viaduktu zastaví celý autobus zahraničních i domácích turistů a na ojedinělý most hledí jako na zajímavou atrakci,“ dodává starosta Bartoš.