V souvislosti s připravovanou modernizací elektrifikací tratě z Otrokovic do Vizovic prosazuje větší propojenost MHD a železnice město Zlín při jednáních s Ministerstvem dopravy ČR, Správou železniční dopravy cesty (SŽDC) a Zlínským krajem.
„Chceme, aby se význam železnice v osobní dopravě posílil. Aby byla skutečně alternativou pro ty, kteří budou cestovat mezi Zlínem a Otrokovicemi. Chceme dosáhnout toho, aby mohli lidé přesedat z autobusů a trolejbusů do vlaků na více místech než doposud, oba typy dopravy na sebe musí více navazovat než je tomu nyní,“ prohlásil náměstek primátora Jiří Kadeřábek (M.O.R.), který má na starosti oblast dopravy.
Modernizace a elektrifikace železniční trati v úseku má být zahájena v roce 2015. V jeho rámci se počítá i s výstavbou zcela nové nádražní budovy. Ta bude plnit funkci přestupního terminálu a velkokapacitního parkoviště, bude možné z ní nejen nastupovat a vystupovat do vlaků, ale i přestupovat na linky MHD a meziměstské autobusy.
Součástí chystané modernizované železniční cesty se má stát i takzvaná prštenská příčka, což bude mimoúrovňová křižovatka, která vyřeší problémy na v současnosti jednom z nejproblémovějším místě dopravy ve Zlíně. „Celý projekt bude velmi nákladnou záležitostí, finanční rozpočet se ještě tvoří. Spoluúčast města bude v řádu desítek milionů korun,“ konstatoval Karel Říha, dopravní specialista města Zlína.
Připravované studie původně počítaly pouze s modernizací úseku mezi Zlínem a Otrokovicemi. Nyní se připravuje rozšíření projektu o trať do Vizovic. „Pokud bychom zůstali pouze u původního záměru, dosáhli bychom pouze polovičního řešení problému, který v železniční dopravě máme. Vlaky ve Zlíně nekončí, ale pokračují dále na velké překladiště v obci Lípa a dále směrem na Vizovice. Proto je potřeba zmodernizovat i část za Zlínem směrem na Vizovice, samozřejmě tak, abychom eliminovali hluk a vibrace, způsobené železničním provozem,“ uzavřel Kadeřábek.