Obyvatelé Rožnova si stěžují na výtah na poště, město se pokusí přimět Českou poštu k nápravě

ROŽNOV POD RADHOŠTĚM - Rožnovská radnice eviduje čím dál více stížností obyvatel města na nevhodné řešení obslužnosti výtahu v budově České pošty. Vedení města se proto rozhodlo zahájit s Českou poštou jednání s cílem problém vyřešit, serveru Zlin.cz to uvedl mluvčí radnice Tomáš Gross.

„Je stále více podnětů od Rožnovanů, kteří se na nás obracejí při osobních setkáních, telefonicky i prostřednictvím elektronické pošty. Především starší lidé a vozíčkáři si stěžují na problematické řešení výtahu v budově rožnovské pošty,“ konstatovala rožnovská starostka Markéta Blinková (ODS).

Na výtahu je cedulka s pokynem volat obsluhu. Lidé s berlemi ale často zvažují, zda mají čekat na pracovníky pošty, kteří nezřídka dorazí až po určitém čase. „Vozíčkáři jsou úplně odsouzeni čekat, až se příslušný pracovník dostaví. Přitom bezobslužný výtah je dnes automatickou součástí každého úřadu i panelového domu,“ doplnil místostarosta Václav Mikušek (KDU-ČSL) s tím, že podle jeho názoru pouze pošta splnila kolaudační podmínky týkající se bezbariérovosti a o fungování a bezproblémový provoz výtahu se již nestará.

Město nyní na stížnosti reaguje. „Připravili jsme dopis směřovaný na vedení pošty se žádostí o nápravu a o úpravu režimu využívání výtahu. Je ale na České poště, jak se s tím vypořádá. Podle vyjádření představitelů pošty mají zájem do budoucna upravit výtah tak, aby byl bezobslužný,“ uzavřela Blinková.