Za pozemek od společnosti ČSAD Uherské Hradiště zaplatí město 578 122 korun, výdaj bude pokrytý ze schváleného rozpočtu města.
V rámci II. etapy stavby Dopravního terminálu Uherský Brod se v projektu počítalo s vybudováním parkovišť na západní i východní straně terminálu. Vyskytl se však problém s výkupem pozemku na východní straně, na kterém mělo vzniknout 24 parkovacích stání (v projektu se počítá s 45 parkovacími místy, ideální počet je však minimálně 70 míst). „Majitelka tohoto pozemku však požadovala výkupní cenu tři tisíce korun za metr čtvereční, tedy téměř trojnásobek ceny běžné v tomto místě. To bylo pro město neakceptovatelné,“ poznamenala Sladká.
Jako vhodné náhradní řešení se proto ukázal odkup pozemku od společnosti ČSAD Uherské Hradiště, který se nachází v těsném sousedství budoucího dopravního terminálu na jeho západní straně.
„Realizace dopravního terminálu výrazně promění prostor kolem vlakového nádraží. Přibude zeleň, vznikne pěší zóna a především se sjednotí autobusové a vlakové nádraží. To cestujícím zajistí komfort v podobě 12 zastřešených autobusových stání s jedním společným vlakovým nástupištěm,“ doplnila Sladká.
Projekt Dopravní terminál Uherský Brod II. etapa navazuje na stavbu přechodové lávky a vyžádá si náklady ve výši 140 milionů korun, z toho přibližně 110 milionů korun se podařilo získat jako dotaci z fondu Programu česko-švýcarské spolupráce. Na projektu se spolu s Městem Uherský Brod podílí dva partneři: Správa dopravní železniční cesty (podílí se zhruba 40 miliony korun na úpravách kolejiště) a druhým partnerem je Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje.