Zatímco za rok 2011 evidovalo organizační oddělení krajského úřadu celkem 228 podání, z toho 168 stížností, za rok loňský to bylo pouze 130 podání, z toho 87 bylo stížností. Z celkového počtu bylo 16 stížností anonymních, 65 přišlo od konkrétních občanů a šest stížností bylo postoupeno k vyřízení ministerstvu či jiným příslušným orgánům veřejné správy. „Pouze osm stížností bylo zaměřeno na postup nebo činnost krajského úřadu či kraje. Z toho tři byly uznány neoprávněnými a dvě částečně oprávněnými,“ doplnila Dvorníková.
Největší počet vyřizovaných stížností vykazuje odbor školství, mládeže a sportu, na který se stěžovatelé obraceli nejčastěji kvůli jednání ředitelů škol všeho druhu – ať už mateřských, základních, středních nebo základních uměleckých škol.
Na druhém místě co do počtu stížností, které bylo třeba zodpovědět, byl odbor zdravotnictví, který se zabýval hlavně stížnostmi na léčebný postup či úroveň poskytnuté zdravotní péče a stížnostmi na neetický přístup k pacientovi ze strany zdravotnického personálu.
V případě odboru právního a Krajského živnostenského úřadu, kam také mířily podněty pisatelů, šlo o široké spektrum stížností, z nichž největší procento tvořily výhrady vůči postupu starostů obcí.