V rámci moravského víkendu láká do Mikulova, Lednice a Kroměříže americké turisty, kteří si po cestě Moravou mohou prohlédnout i židovské památky či místa spjatá s napoleonskými válkami. Speciálním tipem je i domácí pivo z pivovaru Černý orel v Kroměříži.
„Cestopis světově uznávaného média doporučuje nejlepší tipy z turistické nabídky Evropy. Je pro nás ctí, že se právě Kroměříž dostala do tak prestižního výběru,“ uvedla starostka Kroměříže Daniela Hebnarová. Hanácké Athény, jak se Kroměříži přezdívá, jsou plné barokních skvostů. V průvodci jsou zmíněny i proslulé arcibiskupské sklepy nebo místní pivovar.
„Památky UNESCO v Kroměříži jsou chloubou Východní Moravy. Ceníme si zejména toho, že si Kroměříž vybrali při svých cestách nezávislí redaktoři,“ komentovala úspěch Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy. V nabídce The New York Times nechyběl ani jeden víkend v Praze a druhý v Plzni. „Možná už přišel čas objevovat krásná, ale turisty dosud nezahlcená místa. Kroměříž má genius loci a pro americký trh je zdejší zámek zajímavý i tím, že se zde natáčel Formanův nejslavnější film Amadeus,“ dodala Daňová.
Výpravný barevný cestopis má 644 stran, obsahuje 800 fotografií a nabízí 125 tipů na víkendy v Evropě včetně vybraných tipů na ubytování a stravu. „Dostat se mezi 500 restaurací a 400 hotelů v Evropě, které The New York Times doporučuje, je pro nás obrovský úspěch. Rozhodně chceme dál udržet kvalitu námi vařených piv, gastronomie i ubytování,“ sdělil Boris Zubík z vedení pivovaru Černý Orel v Kroměříži. Právě v tomto zařízení budou majitelé nabízet americký katalog k prodeji.