V zimním období od listopadu 2012 do začátku dubna 2013 se na posyp silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji spotřebovalo 8 785 tun soli a 32 804 tun inertních materiálů. Tradičně nejnákladnější byla zimní údržba v okrese Vsetín (40,763 milionu korun), nejméně nákladná v okrese Uherské Hradiště (27,555 milionu korun). Okres Zlín si vyfakturoval 36,722 milionu korun a okres Kroměříž 37,489 milionu korun.
V rozpočtu na celý kalendářní rok 2013 měli silničáři na zimní údržbu rezervovanou částku 95 milionů korun, což odpovídalo dlouhodobému průměru z předchozích let. Za leden až duben však zaplatili přes 118 milionů. „A kde jsou peníze na letošní listopad a prosinec? Počasí nás tedy postavilo do velmi svízelné situace. Jednáme proto se Zlínským krajem o posílení našeho rozpočtu. Jinak bychom museli chybějící prostředky ušetřit na letní údržbě silnic, na pokládce nových koberců a ochranných nátěrů a podobně. To by se na kvalitě našich silnic a jejím pravidelném hodnocení určitě projevilo,“ konstatoval šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.
Pro uplynulé zimní období byl výjimečný nejen rozsah pluhování a posypu silnic, ale také trvání zimní údržby až do první dubnové dekády. Bývá obvyklé, že již ve druhé polovině března má zimní údržba silnic minimální výkony. A je zcela výjimečné, že letos musela zimní údržba pokračovat ještě první týden v dubnu. Jenom za duben se účet zimní údržby zvýšil o 7,7 milionu korun.
Pro srovnání s loňským rokem: Za celou zimní sezonu 2011/2012 zaplatili silničáři při zmírňování následků povětrnostních vlivů na silnicích II. a III. třídy 91,302 milionu korun. Na posyp krajských silnic se spotřebovalo 4 524 tun soli a 21 581 tun inertních materiálů.