Náklady dosáhnou 21,4 milionu korun a investorem bude Ředitelství silnic Zlínského kraje, příspěvková organizace zřizovaná krajem. Loni vynaložila společnost na plošnou opravu vozovek v kraji 27 milionů korun a obnoveno tak bylo 11 kilometrů silnic.
„Plošná obnova povrchu vozovky je metoda, kdy se pokládají na vozovky souvislé nové živičné vrstvy koberce. Používá se tam, kde je původní vozovka v havarijním nebo nevyhovujícím stavu, ale kde není nutno zasahovat do původních konstrukčních vrstev komunikace,“ vysvětlil Jaroslav Kučera, radní Zlínského kraje pro oblast dopravy.
Zpravidla jde o odfrézování poškozených vrstev vozovky v celé její šíři, aplikaci spojovacího postřiku, položení nové vrstvy živičné obalované směsi a její dohutnění silničními válci. Takto obnovená vozovka obvykle vydrží v dobrém stavu bez nutnosti každoročních lokálních vysprávek minimálně po dobu 10 let.
Celoplošné obnovy povrchů silnic se realizují ve většině případů za částečných uzavírek, kdy motoristům slouží jeden jízdní pruh pro oba směry a provoz je řízen světelnou signalizací. U některých úseků silnic může být stanovena i krátkodobá úplná uzavírka, která netrvá déle než tři dny.
Plošné obnovy povrchu vozovek budou zahájeny přibližně na přelomu dubna a května a potrvají do konce června. Na Zlínsku se opravy dočkají čtyři úseky silnic (Zlín – Kudlov, Fryšták, Zlín – Mladcová a Březůvky – Ludkovice), na Uherskohradišťsku pak bude plošná oprava využita na čtyřech místech (Buchlovice – Boršice, Boršice I., Boršice II. a Hluk – Dolní Němčí). Na Kroměřížsku budou opraveny tři úseky (Jarohněvice – Šelešovice, Osíčko – Komárno a Litenčice – Lísky) a na Vsetínsku bude plošně opraveno pět lokalit (Vidče, Hovězí – Huslenky, Halenkov, Huslenky a Bystřička).