„Personálním auditem jsme získali přehled o stávajícím využívání lidských zdrojů, našli jsme některé rezervy i slabá místa. Všichni zaměstnanci i vedoucí odborů absolvovali pohovory, v nichž jsme zjišťovali, zda jejich náplň práce odpovídá pracovnímu zařazení a náročnosti. Na základě výsledků jsme pak nastavili nový platový řád, který plně reflektuje vykonávání náplně práce a úkolů stanovených nad její rámec,“ vysvětlil tajemník městského úřadu Karel Švach. Dodal, že vedení města dostalo doporučení ke stejnému postupu v rámci organizací zřizovaných městem.
Protože personální hodnocení naznačilo možné mezery ve vzdělávání zaměstnanců, uskutečnila se během téhož projektu i přesně cílená školení, která podle zjištěných potřeb vzdělání zaměstnanců úřadu i volených orgánů vhodně doplnila.
Audit se bude pravidelně opakovat, aby vždy odrážel aktuální skutečnost personálního obsazení a efektivního využívání lidského potenciálu. „Budeme i nadále přehodnocovat možné úpravy počtu zaměstnanců podle toho, co bude nutné v rámci vykonávaných agend aktuálně řešit. Jsme připraveni na pružné přesuny v rámci odborů podle změn, jež agendy přinesou, i na celkovou kontrolu počtu zaměstnanců,“ ujistil tajemník.
Projekt Vytvoření a zavedení efektivního systému řízení a rozvoje lidských zdrojů v organizaci podpořil Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost dotací 1,1 milionu korun.
Další kolo hodnocení a aktualizace personálního obsazení se plánuje na pololetí letošního roku.