„Občanům, ale ani radnici se nelíbí, že nově opravené chodníky a komunikace jsou v některých místech během roku dvou opět rozkopávané provozovateli inženýrských sítí,“ uvedla Čadová.
Radnice se snaží s provozovateli sítí snížit počet akcí na minimum koordinačními schůzkami. „Cílem je vzájemná informovanost, aby se práce daly sladit tak, aby rozkopávání nových chodníků nastávalo co nejméně,“ řekla mluvčí s tím, že mnohdy však schůzky mají jen částečný efekt.
Lidé se pak zlobí na město. Vzhledem k platné legislativě se s tím ale nedá nic dělat. „Správci sítí mají právo přístupu a my jsme proti tomu bezmocní,“ shodli se místostarostové Stanislav Pavelec (TOP 09) a Petr Kořenek (ČSSD).
Problematikou se zabývala i starostka Iveta Táborská. „Každý rok svoláváme schůzku, kde se vše snažíme zkoordinovat,“ sdělila Táborská s tím, že ne vždy lze ale vše sladit. Stávají se totiž případy, kdy majitel sítě uvede, že žádné práce neplánuje, ale v průběhu roku se to změní.
Jedinou šancí radnice je důsledně kontrolovat, aby po zmíněných zásazích uvedly firmy komunikace a chodníky do původního stavu. „K tomu jsme pořídili speciální přístroj kontrolující zhutnění podloží, který by měl zajistit, aby se chodníky po opětovném zadláždění nepropadly,“ doplnila Čadová.
„V případě, že to i přes kontrolu nastane, budeme po viníkovi důsledně vymáhat opravu,“ uzavřela Táborská, podle které je příkladem chodník na Hlásence. Firma jej nekvalitně opravila, a proto musela dlažbu položit znovu.