„Když po ní jedu na kole, mám pocit, že se pode mnou všechno houpe. Když jdu pěšky, musím dávat pozor na díry v prknech. Ty staré jsou sice zalátané, ale může se kdykoli objevit nová,“ sdělila svou zkušenost důchodkyně Miroslava Straková. Zvuky, které se z mostu ozývají, když po něm jedou cyklisté, připomínají spíš jedoucí vlak. Přitom na kolech se tudy jezdí hodně. Například k cyklostezkám kolem Baťova kanálu nebo na Staré Město a Velehrad.
Lávka byla vybudována v roce 1993 z vyřazených dílů vojenských mostových soustav. „Na konstrukci se již projevují známky jejího stáří, které si žádají zvýšenou údržbu, případně rekonstrukci. Problémem je technický stav dřevěných fošen, po nichž se chodí nebo jezdí na kole,“ uvedl Pášma.
Poškozená místa dřevěného krytu se doposud řeší lokálními opravami. „Ty jsou ale komplikované, zejména kvůli rozdílným šířkovým rozměrům jednotlivých prken. Proto se musí vždy každá deska chystat na míru, opracovávat, mořit a sušit zvlášť. Je to časově náročné,“ vysvětlil Pášma.
Radnice proto zadala studii proveditelnosti oprav, z níž vyšlo několik variant řešení. Jako nejschůdnější se podle starosty Uherského Hradiště Květoslava Tichavského jeví ta, která počítá s nahrazením dřevěného krytu betonovou deskou. Současně má být odstraněn i vlnitý plech, kterým je dřevo na mostě podloženo, a svrchní část nosné konstrukce má být ošetřena proti korozi. Náklady bez DPH na tuto variantu jsou předběžně stanoveny na zhruba 1.6 milionu korun.
„Lávku denně využívá značné množství pěších i cyklistů a její stav je už žalostný. V letních měsících dopracujeme projektovou dokumentaci tak, abychom se mohli ucházet o dotační titul. Teprve pak bude možné konkretizovat, kdy přesně začnou opravy,“ sdělil starosta.
Ne všichni, kdo v těchto místech řeku pravidelně překračují nebo přejíždějí, jsou ale z chystaných změn nadšení. „Ten most s dřevěnými prkny má své kouzlo. To určitě ztratí, když ho zalijí betonem,“ shodli se mladí manželé Bořutovi.