Magistrát začal zveřejňovat informace výhradně prostřednictvím interaktivní elektronické úřední desky, která se nachází v podloubí radnice na náměstí Míru.
Zveřejňování prostřednictvím elektronické úřední desky má celou řadu výhod. „Především umožní výrazně šetřit papír. Pro příklad: jen na úřední desce v oknech radnice bylo měsíčně zveřejňováno až 600 listů formátu A4. Přechodem na elektronickou formu zveřejňování jsme také vyřešili dlouholetý problém s místem na úředních deskách, které kapacitně už nestačily,“ prohlásil Jiří Jelínek, vedoucí odboru vnitřní správy magistrátu. Dodal, že uveřejňované dokumenty jsou nadále k přečtení i na webových stránkách města www.zlin.eu v sekci Občan – úřední deska.
Přechod z klasické na elektronickou úřední desku magistrát dlouhodobě připravoval. Zjišťoval si mimo jiné i zkušenosti z jiných měst, která už na tento způsob zveřejňování přešla, v předstihu také nechal do podloubí radnice nainstalovat elektronickou úřední desku. Lidé tak měli možnost se s ní naučit pracovat. „Její obsluha je velmi jednoduchá. Od uživatelů jsme zatím nedostali žádné negativní reakce,“ dodal Jelínek.
Elektronická úřední deska je zařízení s šesti tlačítky, kterými je možné v uveřejněných dokumentech listovat či je zvětšit z formátu A4 až na formát A3. Dodavatel této elektronické úřední desky vzešel z veřejné zakázky, město za ni zaplatilo celkem 228 tisíc korun včetně DPH.
Vitríny, které dosud sloužily jako úřední deska, zůstanou zachovány na náměstí Míru a v budově magistrátu v ulici Zarámí. Svůj informační charakter nezmění, když budou sloužit například k zveřejňování pozvánek na zajímavé akce.