Výstava je instalována ve třech sálech a prezentuje více než 80 obrazů zapůjčených ze sbírek českých a moravských státních galerií včetně Národní galerie v Praze. Několik obrazů bylo zapůjčeno také ze soukromých sbírek. Do Holešova se tak například podařilo dostat Kalvodovy obrazy Cesta a Nad Berounkou, které jsou excelentní ukázkou autorovy tvorby ovlivněné secesním symbolismem, nebo ceněné práce větších formátů Romana Havelky či Lolkova díla nejvíce ovlivněná impresionismem. Pozornost veřejnosti ovšem bezesporu hned v úvodu výstavy přitáhne obraz Vrba samotného Julia Mařáka.
„Našim cílem je ukázat veřejnosti dostupná díla těchto autorů a nabídnou srovnání, protože všichni tři jsou bezesporu známými a ve sběratelských kruzích vyhledávanými krajináři. Díky naší výstavě se k milovníkům umění dostává řada obrazů ukrývaných léta v depozitářích galerií,“ vysvětlil kurátor výstavy, historik a teoretik výtvarného umění Jaroslav Pelikán. Expozici ve čtvrtém sále doplňuje projekce dokumentu, který o tvorbě a životě Julia Mařáka natočila Česká televize.
Roman Havelka, Alois Kalvoda a Stanislav Lolek patří mezi známé a vyhledávané české krajináře přelomu 19. a 20. století, kteří měli stejného učitele, Julia Mařáka a prošli jeho slavnou krajinářskou školou. Všechny tři spojuje moravské rodiště, inspirace moravskou krajinou a ovlivnění jejich tvorby aktuálními dobovými výtvarnými proudy. U všech tří jsou patrné vlivy realismu, secesního symbolismu i v té době tolik skloňovaného francouzského impresionismu, který ovšem přejímali každý svým osobitým způsobem. Havelka, Kalvoda a Lolek byli téměř vrstevníci a pojilo je i členství ve Sdružení výtvarných umělců moravských v Hodoníně, které bylo založeno v roce 1907. Pravidelně spolu vystavovali a své práce konfrontovali.