Internetové reportáže začalo město nabízet ke sledování letos od 12. června. Každý týden nabízí v průměru dvě novinky. K nalezení jsou na webu www.zlin.eu a reportáže si lze pustit i na webu www.zlin.cz nebo na portálu YouTube (Televize Zlín), témata přebírají i další weby.
„Těší nás, že se na reportáže lidé dívají. Jejich prostřednictvím se je snažíme informovat o dění ve městě i na úřadě. A nenabízíme jen vážné věci, ale i odlehčená témata nebo sport, aby si v nabídce vybralo nejvíce obyvatel našeho města,“ sdělil primátor Miroslav Adámek.
Z analýzy dosavadní sledovanosti vyplývá, že internetové reportáže radnice sledují více muži (68 procent všech diváků) než ženy. Rovných 80 procent diváků si je pouští na svých počítačích, další na chytrých telefonech či televizích nebo tabletech.
Zajímavostí je, že na TV Zlín reportáže se dívají lidé nejen ze Zlína nebo České republiky, ale i z dalších 23 zemí světa. Opakovaně se lidé připojují například ze Slovenska, Spojených států Amerických, Velké Británie, Německa, Chorvatska, ale i z exotických destinací jako Tchaj-wan nebo Vietnam. „Je zřejmé, že naše reportáže sledují lidé, kteří mají ke Zlínu vztah. A pro ty, kteří se nachází zrovna v zahraničí, je to jedna z možností, jak se dozvídat o tom, co se u nás děje,“ řekl Adámek.
Natáčení internetových reportáží a pořadu Němé tváře realizuje pro město Zlín společnost Otrokovická Beseda. Za jednu reportáž radnice platí částku čtyři tisíce korun včetně DPH, měsíčně tak jde o částku 32 tisíc korun včetně DPH. Natočení jednoho měsíčníku Němé tváře vyjde město na 7 900 korun, DPH uhradí Útulek pro zvířata v nouzi. Myšlenkou informovat veřejnost i prostřednictvím internetových reportáží se vedení města zabývalo dlouhodobě. Posuzovalo proto několik nabídek na spolupráci, jako nejvýhodnější se ukázala ta od Otrokovické Besedy. „Z hlediska finanční náročnosti byla tato nabídka výrazně nižší než další nabídky které jsme dostali. Velmi spokojení jsme i s rozsahem této služby a kvalitou reportáží,“ přiznal náměstek primátora Bedřich Landsfeld, který má na starosti ekonomiku města.
Internetové či televizní reportáže patří mezi často využívané prostředky, kterými radnice informují veřejnost o své činnosti. Například nedaleký Přerov využívá služeb místní kabelové televize, které za pořady o městě zaplatí částku 205 tisíc korun včetně DPH měsíčně. Havířov vyjde tento způsob informování na 170 tisíc korun včetně DPH, Frýdek-Místek 109 tisíc korun bez DPH, Olomouc zaplatí ročně dvěma televizním společnostem celkem částku téměř 3,4 milionu korun.
Zatím nejsledovanější zlínskou reportáží byla ta o mladých hokejistech, kteří vyzvali Čajánka, Lešku a spol. ve fotbale, velký zájem byl i o reportáž týkající se obchvatu Zálešné či koupaliště ve Zlíně.