„Pokud chceme opravdu propagovat jízdu na kole, je potřeba se také posadit do sedla. Z kanceláře naše slova o prospěšnosti cyklistiky tolik nevyzní,“ prohlásil radní Josef Novák, který výjezdní zasedání na kolech zorganizoval.
Trasa zavedla radní mimo jiné do Příluk, kde si prohlédli místo pro budoucí dopravní napojení průmyslové zóny Zlín – Východ, nebo na Havlíčkovo nábřeží, kde dělníci pracují na přestavbě lávky přes řeku Dřevnici. „Chceme takto postupovat i do budoucna. Když bude někde problém, klidně se tam zajedeme podívat i na kole,“ konstatoval Josef Novák. Cílem cyklovýpravy byl zámek Lešná v areálu zoo, kde se konalo jednání rady města.
Cyklovýjezd byl druhou akcí radních v posledních dnech, kdy osobně podpořili rozvoj tohoto způsobu dopravy. Kromě ní se primátor Miroslav Adámek a jeho náměstek Ondřej Běták zúčastnili i cyklomaratonu na náměstí Míru.
Cyklodoprava je jednou z priorit zlínské radnice, která se snaží rozšířit síť cyklostezek. Vyznavači jízdy na kole mají nyní ve Zlíně k dispozici asi 18 kilometrů těchto speciálních komunikací pro kola a in-line bruslení. Pro srovnání: třeba obyvatelé Pardubic, což je zhruba devadesátitisícové město, mohou využívat třikrát delší síť, město totiž disponuje více než 50 kilometry cyklostezek. „Ve srovnání s ostatními krajskými městy jsme na chvostu,“ poznamenal Novák. Cyklodopravou se zabývá i nově utvořený strategický plán Zlín 2020. Zájemci naleznou podrobná data v jeho analytické části. „Dokument je k nahlédnutí v infocentru na radnici nebo na webu www.zlin.eu,“ sdělil Martin Habuda, který je cyklokoordinátorem zlínské radnice.
Handicap v délce cyklostezek nyní město intenzivně odstraňuje. Zaměřuje se především na dokončení páteřní cyklostezky spojující Zlín s Otrokovicemi. Vše směřuje k tomu, že bude dostavěna na podzim příštího roku.
Po dokončení páteřní cyklostezky do Otrokovic a napojení krajského města na Lukov se síť cyklostezek na území Zlína protáhne na téměř 23,5 kilometru.