Dostane se skutečně na všechny. Historickou soupravu tentokrát místo „zraněného“ Matěje, jemuž se zaseklo ložisko, odtáhne silnější stroj, jediná funkční lokomotiva řady 534, takzvaný Kremák. Příjezd do Zlína v 9.50. Jen tak mimochodem na úseku Olomouc – Zlín spolyká jedním směrem asi 30 000 litrů vody a 10 tun uhlí, topič si pěkně mákne. Na nádraží ve Zlíně si lokomotivu i vagony budou moci prohlédnout pěkně zblízka i zevnitř malí i velcí. Souprava tu pobude dvě hodiny od 9.50 do 11.50.
Úspornějším dopravním prostředkem bude mezi Spytihněví a Napajedly největší plavidlo Zlínského kraje, výletní loď Morava. Na hodinu jí stačí 5 litrů benzinu. Kormidla se ujme kapitán 1. třídy Ladislav Hábl, poprvé se z přístaviště ve Spytihněvi vyjíždí v 10 00, naposledy v 16.00, intervaly jsou třičtvrtěhodinové.
Jiná jízda to bude baťovskou pojízdnou pracovnou. „Budou platit časové jízdenky, zájem je obrovský,“ informuje mluvčí Zlínského kraje Gabriela Sýkorová Dvorníková.
V půl jedenácté se dostane na anekdoty a málo známé příběhy z baťovské éry v podání historičky Miroslavy Štýbrové. „Řada z nich je opravdu k pousmání i poučení,“ dává nahlédnout do své kuchyně oblíbená znalkyně.
Do historie i současnosti mohou zájemci nahlédnout v muzejních prostorách ve Zlíně, Uherském Hradišti, Vsetíně, Kroměříži i Valašském Meziříčí, specialitou bude pozorování slunce z terasy zlínského mrakodrapu, velký zájem pochopitelně vyvovlává přehlídka nejúspěšnějších potravinářů Zlínského kraje Perla Zlínska 2013. Program je mnohem bohatší.
Podrobnosti o programu na www.kr-zlinsky.cz/denkraje