Trendem jsou podle Tomíčkové hlavně menší skupiny, rodiny a v neposlední řadě cyklisté. „Letos se to projevilo zejména u pravidelných plaveb, o které byl vyšší zájem než v předchozích sezonách. Doslova masový zájem byl u plaveb při městských akcích – letní slavnosti v Otrokovicích, Slavnosti vína v Uherském Hradišti, Svatováclavské slavnosti v Napajedlech a podobně. Zde kapacity lodí nestačily,“ upřesnila Tomíčková.
Vzrůstá také obliba vícedenních pobytů na kajutových lodích. Letos takto strávilo volný čas 4,5 tisíce námořníků, což je o 500 více než loni. S tím souvisí také to, že se zvyšuje počet půjčoven kajutových lodí.
„Podle statistiky láká okolí Baťova kanálu i stále více cyklistů. Letos k 8. říjnu projelo okolo Baťova kanálu neuvěřitelných 232 168 cyklistů,“ doplnila Tomíčková.
I když Baťův kanál navštívilo letos méně lidí než v loňské rekordní sezoně, společnost Povodí Moravy je spokojena. „Začátek letošní plavební sezony potrápily provozovatele na Baťově kanálu vydatné jarní deště, i proto vnímáme návštěvnost za velmi slušnou,“ dodala Tomíčková.