Doplnění vozového parku bude s počtem 16 vozů zcela rekordní. „Z toho bude sedm sólo vozidel a devět kloubových vozidel. Všechny v nízkopodlažním provedení,“ upřesnil ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň.
Obměna vozového parku je součástí velké zakázky, která získala dotaci 75 procent pořizovacích nákladů z prostředků EU v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava. V letech 2013 – 2015 měla zlínská dopravní společnost nakoupit dohromady 25 nových trolejbusů. Z toho devět nových trolejbusů bylo dodáno do Zlína během uplynulého roku. Nyní se předpokládá, že všechny zbývající trolejbusy z této zakázky budou dodány už do konce roku letošního. Cena sólo trolejbusu se pohybuje kolem 11 milionů korun, kloubový trolejbus stojí asi o čtyři miliony více.
Nové trolejbusy budou nasazovány na linky přednostně. V návaznosti na dodávky nových trolejbusů bude dopravní společnost schopna nasazovat ve víkendovém provozu na všechny linky jen nízkopodlažní vozidla.
Průměrné stáří trolejbusů ve vozovém parku Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice činilo na konci uplynulého roku 9,7 roku, u autobusů to bylo 8,4 roku (mimo historická vozidla). Nejstarší vozy pravidelně nasazované na linky MHD jsou trolejbusy z října 1995 a autobusy z prosince 2000.
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice si v tomto roce připomene kulaté 70. výročí trolejbusové dopravy ve Zlíně. Slavnostní zahájení pravidelného provozu trolejbusů ve Zlíně se uskutečnilo 27. ledna 1944. „My si toto výročí připomeneme u příležitosti dne otevřených dveří pravděpodobně letos v červnu,“ uvedl vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek. Přesný den konání letošního dne otevřených dveří ještě nebyl stanoven.