Podnapilých řidičů odhalili policisté v posledním týdnu sedm, o týden dříve tři. Tak například ve Starém Městě zastavili policisté řidiče, protože překročil povolenou rychlost o 29 kilometrů v hodině. Ukázalo se ale, že šofér navíc před jízdou pil, v dechu měl 1,6 promile alkoholu. O trošku vyšší hodnotu alkoholu naměřili policisté u pětatřicetiletého řidiče v Uherském Hradišti, ten se po městě projížděl s 1,9 promilemi alkoholu. O řidičák kvůli alkoholu přišel také čtyřiadvacetiletý muž, kterého zastavili policisté v Uherském Brodě. Řidič opelu měl v dechu 1,7 promile. Pod vlivem alkoholu byl v Kunovicích i řidič nákladního auta, nadýchal 0,44 promile alkoholu.
V týdenním srovnání se zvýšil i počet zdrogovaných šoférů, a to z jednoho na tři. „V Uherském Brodě jsme odhalili jednadvacetiletého řidiče, který jel pod vlivem drogy pervitin. Stejnou situaci řešili bojkovičtí policisté poblíž Rudic. Tentokrát byla pod vlivem pervitinu dvacetiletá řidička,“ řekl Mergental.
Výrazně se zvýšil počet aut ve špatném technickém stavu. Před dvěma týdny zastavili policisté 19 takových aut, v posledních sedmi dnech ale vyhmátli o 10 nevyhovujících aut více. Například v Lopeníku jel kamion, kterému a poslední nápravě chybělo kolo. Celý kamion s nákladem tak byl povážlivě nahnutý, nestabilní a ohrožoval bezpečnost silničního provozu. „Pětačtyřicetiletý zahraniční řidič řekl, že o problému věděl, že se mu na hranicích zablokovalo kolo, a tak ho odmontoval s tím, že se pokusí dojet do obce na Uherskobrodsku, kam náklad vezl. Za přestupek si muž vysloužil kauci šest tisíc korun. Do vyřešení technického problému řidič s kamionem nemohl pokračovat v jízdě,“ poznamenal Mergental.
Několik přestupků najednou řešili dopravní policisté také s řidičem kamionu u Uherského Brodu. Jednak měl dvaačtyřicetiletý muž při řízení v ruce telefon, pak měl zapnutá světla do mlhy, i když počasí tomu nenasvědčovalo, a jedno z potkávacích světel vůbec nesvítilo. A co víc, kabinu měl tak vyzdobenou, že jeho výhled z vozidla byl velmi omezený. Množství vlaječek a šál bránilo řidiči ve výhledu.