V roce 2008 byla založena tradice památky jednoho z autorů této akce a do 32. ročníku pravidelného a obětavého člena ředitelství pana Josefa Sláčíka, který zemřel 6. února 2007.
„Na letošní ročník se přihlásilo celkem 116 posádek. Je to jisté navýšení oproti posledním dvěma ročníkům, kdy se projevily nejen napjaté rozpočty domácností, ale hlavně omezení obsahu motoru přijatých vozidel na 1800 ccm resp.1900 ccm, které jsme přijali v prvé řadě z bezpečnostních důvodů,“ říká ředitel soutěže Antonín Cekota.
Letošní vývoj zimy nám zatím příliš vstříc nevychází, v ne úplně přehnané nadsázce zazněla i myšlenka použití sněhových děl. Přesto myslím, že letošní trať bude pro posádky zajímavá. V duchu zvyklostí zařadit mimo tradiční „Barák“ a „Rakovou“ nějakou novinku, přibyla tentokrát slalomová zkouška ve Slušovicích.
Trať 39. ročníku měří celkem 120 km, jede se dvoukolově. Slalomových zkoušek je dohromady 6 a najede se na nich 30 km. V návaznosti na tragické události v rally v minulých letech je znát větší opatrnost a důraz na bezpečnost ze strany Policie ČR, obcí a dalších úřadů při povolování tratě soutěže. „Zásadně se snažíme vyhýbat obytné zástavbě, což se při rozmachu výstavby daří čím dál hůř. Obecně známá je vysoká úroveň zabezpečení tratě této soutěže. Jako první motoristická akce v roce býváme testery nových nápadů či požadavků„, upozorňuje Cekota.
Na trati jsou jasně vyznačeny zakázané prostory, ale i divácká místa. Slalomové zkoušky jsou v rychlých úsecích zpomaleny celkem 42 retardéry. Sebelepší zajištění se ale neobejde bez zásadní pomoci samotných diváků. Pokud nebudou respektovat pokyny pořadatelů, zakázané prostory a zdravý rozum, nepomůže žádná technika, žádné množství organizátorů. Nakonec se může stát, že dopadneme jak na fotbale – zákaz diváků.
Slavnostní zahájení soutěže je v sále Sokolovny v 7,00 hod., v 8,00 hod. odstartuje první z deseti předjezdců, mezi kterými najdou diváci také několik profesionálů. Trochu exoticky možná bude působit vozidlo Nissan 350 Z anebo opravdu výjimečný rallyový kousek Fiat 131 Abarth, známý u nás např. z Barum rally 80. let. Startovní číslo 1 pak vyjede v 8,30. Vše již tradičně od vizovické Sokolovny.
Divácky atraktivních míst se nabízí několik. Klasika, aneb tam kde to všechno začalo – Barák bude z větší části pod ledem, pouze v horní části jsou zbytky sněhu. Zatáčky „U Vasila“, „Chladná studna“ nebo „Farinka“ jsou pravidelně hustě divácky obsazené. Nevýhodou „Baráku“ je dostupnost pouze od startu nebo cíle a to jen pěšky. Lépe je na tom SZ okolo Zádveřic a Rakové, kde jsou přístupové komunikace. Největší diváckou atrakcí a také nejnáročnější na pořadatelské zajištění je slušovická novinka u dostihového areálu.
V průběhu akce také proběhne v rámci projektu Renaissance předání magnetoterapeutického přístroje Nemocnici Milosrdných bratří ve Vizovicích. Tento lékařský přístroj, který slouží k rehabilitaci pacientů, má široké spektrum využití od poúrazové léčby až po léčbu dlouhodobě ležících pacientů. Zařízení předají vedení nemocnice osobně dárci, z nichž jeden je přímým účastníkem soutěže.