Vsetínští rodiče by chtěli být informováni o prospěchu, chování a absenci žáka prostřednictvím internetu. Mailem by také měly být dětem zasílány domácí úkoly. Velká část rodičů by přivítala ve škole možnost konverzace s rodilým mluvčím v cizích jazycích.
To jsou některé z připomínek a postřehů, které přinesl letošní anonymní průzkum školství ve Vsetíně.
Průzkum provedl odbor školství a kultury v šesti základních vsetínských školách. Úředníky přitom zajímal názor žáků osmých tříd, dále názor rodičů páťáků a deváťáků a pak také hodnocení a připomínky zaměstnanců škol.
„Výsledky dotazníkového šetření jsou pro nás důležité. Zjišťujeme tím, do jaké míry může ta která škola uspokojovat požadavky žáků a učitelů a kterým směrem by se měla rozvíjet,“ řekl místostarosta Petr Kořenek.
Odpovědi v dotazníku byly samozřejmě i pochvalné. Týkaly se zejména školních projektů a exkurzí. Rodiče také oceňovali některé konkrétní pedagogy a chválili je jejich „nadšenecký“ přístup k výuce a za ochotu pracovat s nejmodernějšími technologiemi. Připomínky rodičů i dětí se pak nejčastěji vztahovaly k obědům ve školních jídelnách nebo k automatům se sladkostmi a slazenými nápoji v budově školy.
„Každá připomínka je cennou zpětnou vazbou především pro vedení školy a měla by být podnětem pro další rozvoj. Upozorňuji však, že postupující eletronizace nesmí omezit v budoucnu osobní kontakt rodičů se školou a učitelem,“ sdělil svůj názor Kořenek.