Město má k dispozici celkem 22 tlačítek tísňového volání a momentálně jsou všechna vytížena. Sociální odbor otrokovické radnice však stále přijímá žádosti o jejich přidělení tak, aby uvolněná tlačítka mohla být dána novým majitelům.
O tlačítka si mohou požádat nejen osamělí senioři, ale i další lidé, kteří si z nejrůznějších důvodů nejsou schopni jiným způsobem přivolat pomoc v případě potřeby.
Za pět let, co služba tísňového volání funguje, ji využilo 36 klientů. „Jde především o to, aby se i osamělí lidé, kteří nejsou v dobré zdravotní kondici, mohli cítit bezpečně. Měli pocit, že nezůstanou dlouhé hodiny ležet bez pomoci a ponecháni náhodě,“ vysvětlil otrokovický starosta Jaroslav Budek. Tlačítka jsou napojena na pult centrální ochrany Městské policie Otrokovice, která je po vyslání signálu schopna klienta lokalizovat a neprodleně vyjet na místo volání.
„Strážníci vyjížděli zatím k necelé čtyřicítce případů. Často se stane, že uživatel stiskne tlačítko omylem. Přesto hlídka vyjíždí a kontroluje, zda je vše v pořádku. Skutečně o život šlo asi ve čtyřech případech. I kdyby se ale jednalo o záchranu jen jednoho lidského života, rozhodně poskytování této služby za to stojí,“ dodal starosta.
Několikrát strážníci seniorům poskytli první pomoc a záchranáři je poté převezli k dalšímu ošetření do nemocnice. V několika případech se jednalo o pomoc seniorům, kteří upadli a nemohli vstát.