Jako první bude provedeno značení, vytyčení sítí a geodetická zaměření. V rámci přípravy území půjde k zemi několik stromů a křovin. Následovat budou zemní a výkopové práce na trase nově navržené místní komunikace do areálu, výkopy a příprava lože pro potrubí pro novou trasu vodovodu mimo komunikaci a výkopové a přípravné práce na provedení propustku na místní komunikaci přes meliorační rýhu. Souběžně začnou také zemní práce pro stavbu nosné konstrukce železničního mostu.
V rámci stavby vznikne nový železniční most a úpravy se dočká i silnice I/55I. Postavena bude také nová místní komunikace v délce199 metrů, která napojí vjezd na hlavní silnici.
Práce potrvají asi 14 měsíců a celková cena díla je více než 102 milionů korun. Dotace z Regionálního operačního programu Střední Morava je v předpokládané výši přes 53 milionů korun. Jedná se o nejvýznamnější investici města, která má pro Otrokovice strategický význam. Do průmyslového areálu vjíždí za měsíc průměrně 14 400 aut, z toho 3 500 kamionů a 2 500 nákladních aut. „Lidé zde jsou mnoho let obtěžováni nadměrným hlukem a neúměrně vysokým automobilovým provozem. Obyvatelé nejzatíženějších ulic Nerudova a tř. T. Bati jsou léta vystavováni taky prachu a vibracím z projíždějících kamionů,“ doplnil otrokovický místostarosta Milan Plesar.