Největší podíl na tom budou mít dokončené úseky do Otrokovic a Lukova, stavět se ale bude i v centru Zlína.
Bezpečná, vyasfaltovaná cyklostezka do Otrokovic povede podél řeky Dřevnice, začátek má u západní části bývalého továrního areálu firem Baťa a Svit. „Financování je zajištěné, problematické pozemky jsme vykoupili, žádný problém tedy nevidím. Těším se, že už za pár měsíců cyklisté nebudou muset hazardovat se životem na frekventované silnici I/49, ale užijí si klidnou jízdu,“ sdělil primátor Miroslav Adámek.
Dostavba zlínské části dlouho očekávané cyklostezky do Otrokovic vyjde celkem na téměř 20,2 milionu korun. Z nich ale 16,6 milionu korun město pokryje z dotace, kterou získalo z Regionálního operačního programu Střední Morava.
Cyklospojení s okolím se buduje i na druhé straně Zlína směrem na Lukov. Také zde bude hotovo na podzim a cyklostezka naváže na lukovský, už hotový úsek. Náklady jsou spočítané na přibližně 12 milionů korun, 9,5 milionu tvoří dotace.
Přívětivější tvář začne nastavovat milovníkům kol postupně i centrum Zlína. A to díky Městské obslužné cyklistické stezce. Spíše než turistům by měla soužit lidem, kteří hodlají nechat auto na parkovišti a neláká je ani svezení MHD. Městská větev cyklostezky naváže na úsek vedoucí do Otrokovic. Od obchodního centra Interspar povede po jižní straně třídy T. Bati, dále přes náměstí Práce a Gahurův prospekt kolem parku Komenského k prodejně Mc Donalds, dále podél severní strany třídy T. Bati od náměstí Míru až k prodejně Lidl v ulici Podvesná XVII a po této ulici se u Krajské nemocnice T. Bati opět napojí na páteřní cyklostezku podél Dřevnice.
Z velké části bude městská cyklostezka hotová už letos. „Pokud vše půjde dobře, vybudujeme úseky podél jižní strany třídy Tomáše Bati od ulice Antonínova na náměstí Práce, dále budeme postupovat okrajem Gahurova prospektu a severním okrajem Parku Komenského a pak podél severní strany třídy Tomáše Bati od náměstí Míru po ulici Lorencova. Celkem půjde o dalších více než 1,5 kilometru cyklostezky,“ spočítal radní Josef Novák, který má oblast cyklodopravy na starosti.
V letošním roce se také uskuteční zásadní rekonstrukce 640 metrů dlouhého úseku Burešov – Vršava. Zámkovou dlažbu, která je nyní plná nerovností, nahradí částečně asfalt a částečně dlažba bez zkosených hran, tedy vhodnější pro in-line bruslení. Pouze asfalt na tomto místě použít nelze, a to kvůli požadavku správců technických sítí, které se pod cyklostezkou nachází. Náklady na rekonstrukci vyjdou podle odhadů na 1,9 milionu korun, významnou část této částky chce město pokrýt z dotačních peněz.
Po Zlíně se také objeví další stojany na kola. V plánu je i vytvoření nové sekce v rámci městského webu, která se bude věnovat cyklistice. Obsahovat bude mimo jiné mapy aktuálních cyklostezek a plány dalších.