Druhá část výstavby termiánlu propukne 4. června. Zajistí kompletní integraci autobusové, železniční, městské hromadné, osobní a pěší dopravy v Uherském Brodě do jednoho dopravního uzlu. V první etapě nechalo město postavit pěší lávku přes železnici.
Celkem 12 nových nadkrytých autobusových stání bude bezprostředně navazovat na železniční perón, nové parkoviště pojme 74 aut a zázemí najdou cestující v nádražní budově, kterou České dráhy přislíbily také rekonstruovat. Cestující budou lépe informováni o příjezdech a odjezdech spojů pomocí nového informačního systému.
„Prostor před nádražní budovou je navržen jako veřejné prostranství se zelení a dominantní fontánou a orlojem. Přibude zde 41 nových laviček, stání pro 60 jízdních kol a necháme tu vysadit 24 stromů,“ upřesnila Sladká.
Součástí záměru jsou rovněž demolice některých skladových objektů, přemístění nákladové rampy železnice, rekonstrukce inženýrských sítí, oprava komunikace ulice Pod Valy včetně světelně řízené křižovatky a osazení celého území zelení a městským mobiliářem.
Druhá etapa dopravního terminálu by měla být ukončena příští rok v říjnu. Předpokládané náklady, které původně činily 100 milionů korun (z toho 15 milionů korun vlastní zdroje), byly nakonec ve veřejné soutěži na zhotovitele stavby sníženy o zhruba 30 milionů. „O využití takto vzniklých úspor budeme jednat se švýcarskou stranou, která se oficiálního zahájení stavby zúčastní,“ dodala Sladká.
Grant ve výši 5,5 milionu švýcarských franků získalo město v rámci Programu švýcarsko–české spolupráce na snížení hospodářských a sociálních rozdílů v rámci rozšířené Evropské unie.
Fotogalerie
run_function(‚hash‘,’po-modules-photogallery‘,’21861′,’global $wc;$wc=array();$pom=stripslashes(‚936‘); $wc[‚id‘]=(($GLOBALS[‚interpret‘]->is_serialized($pom))? unserialize($pom):$pom);$pom=stripslashes(‚21861‘); $wc[‚unique_id‘]=(($GLOBALS[‚interpret‘]->is_serialized($pom))? unserialize($pom):$pom);$wc[‚function_id‘]=’po-modules-photogallery‘;‘,’a:0:{}‘); ?>