Pracovníci zlínské dopravní společnosti si chtějí ve vlastním provozu ověřit, co elektrobusy dokáží, jak daleko se na jedno nabití akumulátorů dostanou a jaké jsou skutečné náklady na jejich jízdu. Velkou výhodou elektrobusů v porovnání s běžnými autobusy je nízká hlučnost a nulové emise v místě jízdy vozidla. Na rozdíl od trolejbusů nepotřebují trolejové vedení.
Třídveřový vůz je dlouhý 10,5 metru, má 20 míst k sezení a 66 míst k stání. Váží 9,8 tuny. Konstrukční rychlost činí 80 kilometrů v hodině. Elektromotor má výkon 120 kW. Dojezd na jedno nabití baterií dosahuje v provozu na lince 120 až150 kilometrů. Nabíjí se ze sítě o napětí 400 voltů. Elektrická brzda umožňuje vracet energii zpět do akumulátorů (například při jízdě z kopce).
„Přestože je pořizovací hodnota elektrobusu téměř dvojnásobná oproti konvenčnímu dieselovému autobusu, výrobce uvádí, že provozní energetické náklady na jeden kilometr jsou zhruba pětinové. I náklady na údržbu mají být podle výrobce asi o 40 procent nižší. Celoživotní náklady na provoz jsou potom zhruba vyrovnané,“ dodal Cekota.