Uspořené miliony z dopravního terminálu investuje brodská radnice do dvou jiných projektů

UHERSKÝ BROD - Uherskobrodská radnice ušetřila během druhé etapy stavby dopravního terminálu přibližně 30 milionů korun a peníze se teď rozhodla investovat do dvou jiných projektů. Serveru Zlin.cz to sdělila mluvčí města Elen Sladká.

Za uspořené peníze chce město propojit Slovácké náměstí se sídlištěm Olšava. Podkladem investičního záměru je už odsouhlasená varianta zpracované studie z roku 2010, která stavbu řeší v několika variantách. Nejvíce se nám zamlouvá bezbariérová varianta. Stezka začíná u ulice Dělnická, odtud vede až k železobetonové lávce, která vede nad silnicí I/50. Stezka pak vede k další železobetonové lávce, tentokrát přes řeku Olšavu. Poté se lávky se stezkou napojí na stávající terén, po kterém vede až ke komunikaci v ulice Provazní – u CPA Delfín,“ upřesnila Sladká. Předpokládané celkové náklady této stavby jsou 11 milionů korun, z toho 85 procent z celkových nákladů hradí poskytovatel dotace.

Další stavbou, jejíž investiční záměr prošel schválením zastupitelstva města, je úprava křižovatek silnic II/490, III/05016 a místních komunikací u železničního přejezdu v ulicích Pod Valy, 26. dubna a Vlčnovská. Jedná se o řešení dvou silničních dopravních uzlů oddělených v bezprostřední blízkosti úrovňovým železničním přejezdem tratě ČD Brno – Vlárský průsmyk. „Současný stav už přestává vyhovovat stále narůstající intenzitě dopravy, dochází zde ke značnému zdržení na vjezdech do obou křižovatek. Největší zdržení je na křižovatce silnic II/490 a ulici Vlčnovská, kde překračují průměrné časy zdržení na vedlejším vjezdu od Slováckého náměstí ve směru do centra města jednu minutu,“ konstatovala Sladká. Řešením má být rozšíření úseku mezi oběma křižovatkami na čtyři jízdní pruhy. Předpokládané celkové náklady pro navrhovanou variantu jsou 6,2 milionu korun, z toho 85 procent činí dotace.

Obě stavby by z důvodu vazby na dotační program měly být dokončeny do konce roku 2016.