Rekonstrukce lávky, která je zároveň trasou cyklostezky č. 47 potrvá do konce měsíce října. Spolu se související rekonstrukcí lávky přes Baťův kanál na staroměstské straně bude akce stát kolem 3, 8 milionu korun.
Lávka je už delší dobu v nevyhovujícím stavu a zejména její dřevěná pochůzná a pojízdná plocha byla několikrát dílčím způsobem opravována. Město se ale nechtělo pustit do celkové rekonstrukce dřív, než dosáhne na dotační peníze a také bez součinnosti na opravě související lávky přes Baťův kanál ze strany Starého Města. Nyní proběhnou obě akce současně.
„Nejprve odstraníme stávající dřevěné vrstvy a vlnitý plech z mostovky, potom dojde k očištění a nátěru povrchu podélníků mostovky. Nosnou konstrukci zároveň musíme zbavit veškeré koroze. Poté se vybuduje nová železobetonová mostovka s přímo pojížděnou izolací,“ přiblížil investiční akci na hlavní lávce místostarosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha.
Město předpokládá, že práce potrvají necelé tři měsíce. „Začít bychom měli 4. srpna a dokončení prací očekáváme do 31. října,“ upřesnil místostarosta. Protože je technicky nemožné opravovat lávku za provozu, bude po dobu oprav uzavřena. Nejbližší cestou, jak se dostat přes řeku Moravu, bude hlavní most v Uherském Hradišti. „Už předem pěším i cyklistům děkujeme za pochopení, odměnou jim za tři měsíce bude velmi komfortní přechod přes lávku s betonovým povrchem,“ dodal Blaha.