Ve Zlíně končí éra tolejbusů 14 Tr

ZLÍN - Trolejbusový vozový park Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice je opět o něco modernější. K poslednímu zářijovému dni přibyly v jeho stavu další tři nové nízkopodlažní trolejbusy, serveru Zlin.cz to řekl mluvčí dopravní společnosti Vojtěch Cekota.

V tomto roce už zlínská dopravní společnost pořídila dohromady 11 trolejbusů. „Tři nové trolejbusy jsme obdrželi z výrobního závodu Škoda Electric Plzeň jako součást velké zakázky na nákup 25 trolejbusů. Do konce kalendářního roku očekáváme dodání ještě minimálně tří trolejbusů,“ uvedl ředitel dopravní společnosti Josef Kocháň.

Celá zakázka získala dotaci v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava ve výši 75 procent uznatelných nákladů. Průměrná cena kloubového trolejbusu činí 14,5 milionu korun, sólo trolejbus přijde asi na 11,4 milionu korun.

Nové trolejbusy už absolvovaly ve Zlíně zkušební jízdu. Po vybavení zlínským informačním systémem vyjedou na linky s cestujícími ještě v tomto týdnu.

Jedním z důsledků nákupů nových trolejbusů je i vyřazování starších, už opotřebovaných a vývojově zastaralejších vozidel. Od letošního října už se bude objevovat v běžném provozu dopravní společnosti, a to jen na linkách 9, 10 nebo 14, sporadicky jen jediný středopodlažní sólo trolejbus typu Škoda 14 Tr. Uvažuje se, že zůstane v dopravní společnosti dlouhodobě a stane se historickým vozidlem.

„Trolejbusy 14 Tr nám po léta dobře sloužily. Ale vývoj nelze zastavit. Směřuje mimo jiné k nízkopodlažnosti vozidel MHD. Takové jsou všechny nové vozy, které nakupujeme. Středopodlažní trolejbusy 14 Tr odcházejí do historie. Několik let ještě budou jezdit jejich kloubové varianty 15 Tr, ale i jejich čas už se krátí. V dohledné budoucnosti bude náš vozový park kompletně nízkopodlažní,“ doplnil předseda rady jednatelů Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Jiří Ondráš.

V období od roku 1981 do roku 1995 zařadila zlínská opravní společnost do svého provozu 43 středopodlažních trolejbusů typu 14 Tr, výrobce Škoda Ostrov. Jejich postupné vyřazování začalo v roce 1989. Mnohé z těchto trolejbusů byly odprodány jiným dopravním podnikům, například do bulharského Pazardžiku, lotyšského hlavního města Rigy, maďarského Szegedu, litevského hlavního města Vilniusu, ukrajinského Ternopolu nebo Lvova, a řada z nich ještě dodnes jezdí.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x