Komplikace jsou způsobeny přechodem Ministerstva vnitra ČR na nový systém, který obcím umožňuje získávat pouze informace ze základních registrů, a to ještě navíc se zpožděním 15 dnů.
Odbor správních agend vsetínské radnice získává od ministerstva informace ze základních registrů, které obsahují pouze údaje o narození, úmrtí, přistěhování nebo odstěhování lidí ze Vsetína. Navíc se informace aktualizují vždy s více než voutýdenním zpožděním, což způsobuje i časovou neaktuálnost. Proto pracovníci evidence obyvatel ze vsetínské radnice nejsou schopni v případě změny příjmení, změny stavu, nebo omezení svéprávnosti tyto změny ihned podchytit.
„Problém se může projevit v agendách, které čerpají osobní údaje z městského informačního systému evidence obyvatel, jako je komunální odpad nebo volební agendy,“ upozornila Valérie Ondřejová, vedoucí odboru správních agent vsetínské radnice. V případě, že občané zjistí jakékoliv nesrovnalosti, mohou se obrátit na pracovníky evidence obyvatel osobně nebo na telefonních číslech 571 491 576 nebo 571 491 574, kteří vzniklou situaci vyřeší.