Cesty v konstrukční vrstvě ze štěrkodrti jsou už v okolí nového vjezdu položeny. Celý projekt se tak postupně dostává do finální fáze, s tím že pokud budou klimatické podmínky stavbě přát, mohl by být zkušební provoz zahájen koncem listopadu a úplné dokončení projektu včetně výsadby zeleně na jaře příštího roku.
„Aktuálně je položena jedna z konstrukčních vrstev – štěrkodrť. Pokračovat budeme vrstvou mechanicky zpevněného kameniva. Tato vrstva se následně přerovná, zhutní, srovná a opět se provedou zkoušky rovinatosti i statiky. Příští týden přijde vrstva podkladné balené asfaltové směsi a dále ložné vrstvy asfaltové směsi. Tím bude pokládka zatím přerušena až do fáze než se bude provádět finální obrusná vrstva, která sjednotí povrchy nových komunikací včetně vozovky I/55,“ popsal stavbyvedoucí zhotovitelské společnosti David Ďulák. Aby byl zajištěn soulad při provádění finálních asfaltových vrstev, pracuje se kromě vozovky pod samotným vjezdem současně na narovnání silnice I/55, které přinese bezpečnější průjezd lokalitou.
Drobné zdržení stavby přináší vydatné dešťové srážky. „Voda se dostává do podkladních vrstev, které musejí částečně proschnout. V momentě, kdy je v podkladu voda, není ideální na něj pokládat další vrstvy. Ve výsledku by totiž mohlo dojít k tomu, že cesta nemusí být tak pevná. I přes výkyvy počasí řešíme situaci tak, aby se všechno stihlo včas,“ doplnil stavbyvedoucí Ďulák. Stavební ruch je také v samotném areálu Toma, a to na napojení sítě komunikací nezbytných pro zprovoznění celého díla.
Stavební práce přijdou na více než 102 milionů korun, více než 53 milionů pak pokryje dotace z Regionálního operačního programu Střední Morava.