Mimořádně nadané děti…a mimořádná práce s nimi

Jsou mimořádně nadané. Mimořádně zvídavé. Mimořádně aktivní. A třeba pro rodiče i pedagogy je s nimi mimořádná i práce i při jejich dalším vzdělávání.

Už od roku 2007 se mimořádně nadaným dětem věnují v programu Erim v 11. základní škole ve Zlíně – Malenovicích. Škola teď uspořádala závěrečnou konferenci tříletého projektu s názvem Rozvoj metod a forem práce s mimořádně nadanými žáky. Zaštítil ji a své prostory poskytl Zlínský kraj.

Denisa Záhorová ze Zlína má doma dvě dívenky, které patří mezi zmíněnou skupinu dětí. „Na jednu stranu je to radost mít takové zvídavé děti, na druhou stranu bývám večer po zodpovězení spousty a spousty otázek svých dcer tak utahaná, že jsem ráda, že jdu do postele.“

Mladší Barbora je druhačka na 11. základní škole v Malenovicích. Udiví hned několika nevšedními odpověďmi. Na obligátní otázku, co se jí líbí ve škole odpovídá překvapivě. „Mně se nejvíc líbí, když máme chytrou paní učitelku a stejně tak i paní vychovatelku v družině,“ neváhá ani chvilku dívka, která mimo jiné skvěle hraje na klavír.

Její o pět let starší sestra Kristýna prošla malenovickou základkou a teď už je druhým rokem studentkou gymnázia ve Zlíně na Lesní čtvrti. „Jednou bych moc ráda vynalezla lék na leukémii,“ překvapuje.

Zlínská konference dala slovo odborníkům, kteří se shodli na jednom základním bodu. Potenciál mimořádně nadaných dětí je obrovský, právě moderní vědecké přístupy školy ve spolupráci s rodiči jej dokážou zhodnotit ke prospěchu jich samých i celé společnosti.

Ztratit velké talenty by byla neodpustitelná škoda.