„Jsem rád, že se i s přispěním zástupců města povedlo překonat tento důležitý milník na cestě k zahájení stavby obchvatu města. Je hlavně zásluhou zastupitelů, že se v minulých osmi letech podařilo udržet trasu obchvatu stabilizovanou v územním plánu, čímž byl dán základ pro úspěšný průběh procesu EIA,“ popsal kroky radnice starosta města Jiří Částečka.
Podle Částečky velmi pomohlo i to, že město v roce 2008 zadalo vypracování technických studií západního a severního obchvatu města a podpořilo tak Ředitelství silnic a dálnic ČR v přípravě stavby. V letech 2009 a 2010 byl vypracován investiční záměr a dokumentace pro posouzení vlivu stavby obchvatu na životní prostředí a v lednu roku 2011 pak začal samotný proces posuzování vlivu na životní prostředí.
„Nyní je tak především na novém vedení města, aby pokračovalo v dosavadní úspěšné spolupráci s Ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic na společné přípravě dokumentace stavby a získání územního rozhodnutí a stavebního povolení,“ konstatoval Částečka. Důležité bude také najít shodu s několika odpůrci, které stavba obchvatu má. „Věřím, že tato důležitá veřejná stavba bude do konce tohoto desetiletí realizována,“ dodal Částečka.