Průzkumu se zúčastnilo 331 respondentů. Otevření sběrného dvora hodnotí 62 procent dotazovaných jako přínosné, dalších 29 procent pak přímo jako nezbytné. Služby dvora určeného k odevzdávání různých druhů odpadů viděla většina jako dostačující, někteří by uvítali více informací na webu nebo také rozšíření otevírací doby na více dnů v týdnu.
„Výsledky dotazníkového šetření prokázaly, že sběrný dvůr má u místní veřejnosti pozitivní ohlas. Navíc se ukázalo, že převážná většina dotazovaných občanů se také o jeho služby aktivně zajímá. Až 82 procent respondentů uvedlo, že je o sběrném dvoře dostatečně informováno,“ sdělila k výsledku průzkumu referentka odboru životního prostředí Leona Vlčková.
Pokud lidem přišly informace jako nedostatečné, pak nejčastěji navrhovali zlepšení komunikace dvora prostřednictvím jeho webových stránek. Také otevírací doba je pro 86 procent dotázaných dostačující, u ostatních 12 procent respondentů převládaly připomínky, aby byl dvůr otevřený denně, více dnů v týdnu nebo alespoň častěji v odpoledních hodinách.
Dotazník zjišťoval i frekvenci, s jakou lidé sběrný dvůr navštěvují. „Za bezmála rok a půl provozu sem jednou zašlo 22 procent respondentů, dvakrát jeho služeb využilo 21 procent dotázaných a stejně tak 21 procent sem zavítalo už třikrát. Čtyři návštěvy absolvovalo 12 procent tázaných a devět procent uvedlo návštěv hned pět. Vícekrát sem přišlo 12 procent respondentů,“ popsala Leona Vlčková.
Pokud měli lidé hodnotit fungování sběrného dvora známkou jako ve škole, pak průměrně udělili klasifikaci 1,92, tedy lepší dvojku. Podobně, tedy na známku 1,9, si stál i rozsah komodit, které lze na dvoře odevzdávat. Vzácnou shodu pak zaznamenal i personál sběrného dvora, který obstál na známku 1,98.
S dotazníkovým šetřením pomohli městu přímo v terénu studenti 2. OA valašskoklobouckého gymnázia.