Zmíněné náklady dosáhly do loňského prosince částky 24,673 milionu korun. Jsou to obdobné náklady za toto počáteční zimní období jako na konci roků 2013, 2012 i 2011.
„Letošní zima měla velmi pomalý nástup. V listopadu i v první polovině prosince bylo nezvykle teplo, takže silničáři ani příliš nemuseli vyjíždět, zejména v nižších polohách. Větší výkony sypačů a ostatní zimní techniky si vyžádaly první tři prosincové dny, kdy zasáhla téměř celé území Zlínského kraje ledovka, a pak v období od 26. prosince,“ uvedl provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka. To pokračovalo i v prvních lednových dnech. Zatím nebyla v kraji zaznamenána žádná rozsáhlá kalamitní situace.
Za období od října do konce minulého roku silničáři pluhovali 22 343 kilometrů komunikací a posypali 34 701 kilometrů. Spotřebovali 1 706 tun soli a 3 141 tun inertních posypových materiálů. O rok dříve to bylo 15 545 kilometrů pluhování, 32 955 kilometrů posypu, 1 229 tun soli a 3 239 tun inertu. Náklady za tyto úkony byly v roce 2013 vyčísleny na 23,993 milionu korun, v roce 2014 na 24,673 milionu.
Zimní údržbu krajských silnic zajišťují čtyři okresní Správy a údržby silnic, což jsou obchodní společnosti zřizované Zlínským kraje. Financování zimní údržby má na starosti pro celý kraj příspěvková organizace ŘSZK, která pro tento účel dostává prostředky z rozpočtu Zlínského kraje.