Dopravní podnik přidal k běžnému periodickému školení řidičů i devadesátiminutové odborné školení pracovníkem zdravotnické záchranné služby. „Má zajistit, že schopnost poskytnout předlékařskou první pomoc nezůstane u řidičů na úrovni třeba i desítky let starých vědomostí z autoškoly, ale že bude odpovídat současným záchranářským postupům a v případě potřeby nezůstane řidič bezradný, když se dostane k člověku se zástavou srdce, epileptickým záchvatem nebo ztrátou vědomí,“ uvedl Cekota.
Podle něj totiž mozek začíná po pěti minutách bez kyslíku a zásobování krví odumírat. „Pro poskytnutí první pomoc je důležitý ten, kdo je na místě. Než přijedeme s vybaveným záchranným vozidlem, mohlo by být na záchranu a návrat pacienta do normálního života pozdě,“ konstatoval záchranář Oskar Sviták, který zlínské řidiče do první pomoci zasvěcoval.
Na figurantovi ukázal i způsoby vyprošťování zraněného ze zdemolovaného vozidla pro případ, že zůstane člověk zaklíněný. Doporučil především použití tísňové linky 155. „Je také důležité operátorce popsat v klidu situaci a místo neštěstí a řídit se jejími pokyny,“ doplnil Cekota.