Rekonstrukce nádraží by se měla uskutečnit v rámci miliardové investiční akce na obnovu železnice z Hranic do Lidče. Součástí setkání byla diskuze o umístění nádraží z hlediska ideálních požadavků města i železničářů. Posuzovala se napojení na návaznou infrastrukturu, autobusové nádraží, parkovací plochy a přístup do centra města.
„Ani v Praze nikdo nezpochybňuje, že Vsetín potřebuje nové nádraží. Na druhou stranu si ale všichni uvědomují, že investice bude vysoká, a to v řádu stamilionů korun,“ uvedl místostarosta Tomáš Pifka.
Podle něj je jasné, že město není limitované zachováním stávající nádražní budovy. „V plánu je peronizace nástupiště s podzemním příchodem jak směrem od Rokytnice, tak od centra s tím, že počítáme s protlakem pod ulicí Nádražní,“ doplnil Pifka.
Finální podoba studie proveditelnosti má vzniknout do února příštího roku. „I když je vedení města s projektanty i Správou železniční dopravní cesty jako zadavatelem v neustálé komunikaci, není zcela v našich silách konečné rozhodnutí ovlivnit,“ dodal místostarosta. Podle něj mají důležitou roli také zástupci Vsetína v Praze, a to starosta a senátor Jiří Čunek a místostarosta a poslanec Petr Kořenek.