Důvodem změny last minute bylo zamítavé stanovisko zastupitelstva jedné obce, kudy vede trať soutěže. Na poslední chvíli doznal změn i časový harmonogram soutěže.
Populární valaška, která startuje v sobotu 11. dubna v devět hodin dopoledne z náměstí ve Valašském Meziříčí, měří nakonec 267 kilometrů a obsahuje šest rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 70 kilometrů. „Podstatná změna zasáhla do tratě závěrečného úseku s názvem Vsetín. Několik dní před startem jsme obdrželi zamítavé stanovisko zastupitelů obce Růžďka, kteří nám nepovolili průjezd soutěžních vozů. Na nečekanou situaci jsme museli zareagovat během několika mála hodin a připravit náhradní řešení,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel rally a předseda organizačního výboru.
Erzeta tak nezabočí v místě zvaném U Buku na místní komunikaci ve směru Putýrka a nebude pokračovat po místní komunikaci k části Nad Skalníkem ve směru Vsetín-Horní Město k ulici Jabloňová, ale soutěžní vozy se vydají až na vrchol Dušné, kde v prostoru rozcestí Cáb bude vytvořen přírodní retardér kolem zastávky autobusu a poté trať pokračuje náročným klesáním po trati bývalého závodu automobilů do vrchu až na začátek obce Malá Bystřice. „Rychlostní zkouška Vsetín nakonec měří 8,41 kilometru. Vzhledem k předepsané délce sedmdesáti ostrých kilometrů rychlostních zkoušek v rámci RallySprint Série jsme upravili i délku úseků na Helfštýně a ve Špičkách,“ vysvětlil Hošák.
Pořadatelé z AutoMotoKlubu Rallye-Sport Vsetín se tak nakonec s nečekanou situací vypořádali, i když řada materiálů a tiskovin kolem rally (například itinerář) již byla připravena. „Upravený časový harmonogram se nám podařilo na poslední chvíli dát do oficiálního programu, který se dostal během velikonočních svátků do prodeje. Pořadatelé rally to nemají lehké, získat povolení k průjezdu a konání jednotlivých úseků rychlostních zkoušek je rok od roku stále těžší,“ dodal Hošák.
Diváci se mohou těšit na kvalitní startovní pole, přihlásilo se 116 posádek z České republiky, Polska a Slovenska. K favoritům na prvenství patří slovenský jezdec Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), Roman Odložilík (Subaru Impreza WRC) nebo úřadující slovenský šampion Grzegorz Grzyb z Polska (Ford Fiesta R5). V rámci nově vypsané RallySprint Série (dvoukolky) se řadí k aspirantům na vítězství Egon Smékal, Ondřej Bisaha (oba Citroën DS3 R3T) nebo Patrik Rujbr (Renault Clio R3T).