Tento vůz je stále v dobré kondici a v den svých desátých narozenin bude jezdit s cestujícími na lince číslo 2 mezi Zlínem a Otrokovicemi.
„Cestující už si na nízkopodlažní vozidla v MHD zvykli a považují je za standard. Před deseti lety to byla horká novinka, a tak stojí za to, trochu si toto výročí připomenout,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Zlínským prvomájovým desetiletým jubilantem je kloubový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus s dieselagregátem, evidenčního čísla 401. Byl vyroben v roce 2004 ve Škodě Electric v Plzni jako prototyp a řadu měsíců sloužil výrobci jako předváděcí vozidlo. Dříve než se na konci dubna 2005 dostal tento vůz natrvalo do Zlína, jezdil už u dopravních podniků v Plzni, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích a v Brně. Za celou dobu neměl vážnější poruchu ani nebyl dlouhodobě odstaven. Přepravil tisíce a tisíce cestujících. Počítadlo na jeho tachometru ukazovalo na konci letošního dubna něco přes 775 tisíc najetých kilometrů.
„Tento vůz i další podobné, které jsme nakupovali, se v provozu osvědčily. Objevují se u nich spíše jen drobnější technické závady. Jsou natolik kvalitní, že zatím nemusely projít žádnou generálkou. Odhaduji, že by náš první nízkopodlažní kloubový trolejbus mohl bez problémů jezdit i dalších deset let a vydržet možná až 1,2 milionu kilometrů,“ uvedl Petr Červený ze střediska údržby vozidel DSZO.
Vůbec první nízkopodlažní trolejbus začal jezdit ve Zlíně v prosinci 2004 a DSZO jich postupně pořídila 20 kusů. Kloubových trolejbusů Škoda 25 Tr, k nimž patří i letošní prvomájový jubilant, jezdí ve Zlíně a Otrokovicích 13 kusů.