Konference v Otrokovicích uzavřela projekt na podporu žáků ohrožených neúspěchem

OTROKOVICE - Odbornou konferenci zaměřenou na podporu žáků ohrožených školním neúspěchem uspořádalo na konci května město Otrokovice. O akci i o projektu informoval server Zlin.cz jejich manažer Josef Zdražil.

Více než stovka účastníků ze všech koutů České republiky se zabývala zejména tím, jak v době nedostatku financí ve školství zlepšit práci s žáky, kteří to nejvíce potřebují.

„Chceme-li, aby školství drželo krok se světem, a aby kvalita školství rostla, musíme měnit způsoby práce s žáky. Proto byl v otrokovickém regionu, jako v jednom ze 17 regionů v České republice, pilotně realizován projekt, který se zaměřil na individuální podporu některým žákům,“ uvedla vedoucí odboru školství a kultury města Otrokovice Barbora Šopíková.

Mezi časté problémy dětí patří například neschopnost porozumět čtenému textu, špatná komunikace s vrstevníky i s dospělými, nedostatečné dovednosti v matematice, nedostatečná schopnost řešit logické úlohy apod. 272 dětí v regionu proto získalo podporu formou doučování a konzultací. U velké většiny to vedlo k zlepšení školního prospěchu. „“Školní psycholožky provedly výzkumné šetření, které potvrdilo, že projekt měl pozitivní dopad na motivaci dětí k učení, na schopnost soustředit se ve vyučování a v mnoha případech zlepšil vztah žáka k učitelům a ke škole jako takové,“ řekl Josef Zdražil, projektový manažer.

Aspektů, které ovlivňují úspěšnost dětí, je mnoho. Zásadní vliv má rodinné prostředí. Pokud rodina nevytváří dobré zázemí, je velký předpoklad, že dítě bude mít potíže s učením, s komunikací i s chováním. „Mnozí pedagogové pracovali především na motivaci dětí, vedli je takovým způsobem, aby děti mohly zažívat úspěch. To, s jakou profesionalitou se učitelé těchto nových úkolů zhostili, je velkým pozitivem projektu,“ doplnila Šopíková.

Projekt zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice byl podpořen Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky částkou 16,7 milionu korun a zahrnoval aktivity zaměřené na individuální podporu žáků, vzdělávání pedagogických pracovníků, výměnu zkušeností a dobré praxe mezi školami a na tvorbu lokální strategie rozvoje základního vzdělávání. Realizátorem je město Otrokovice a všech deset základních škol regionu.