Ve Vsetíně jde o novinku, žádná jiná škola zatím podobný program nemá. „Havní důvody pro rozšíření způsobu vyučování byly tři. Prvním je samozřejmě moje životní a potažmo i pedagogická filozofie, druhým sílící zájem ze strany rodičů a společnosti o tento druh výuky a třetím volné místo na trhu. Žádná ze škol ve Vsetíně ani nejbližším okolí něco podobného prozatím nenabízela,“ vysvětlil důvody zavedení první třídy s alternativní výukou ředitel školy Michal Molek.
Speciální první třída nebude nabízet žádnou konkrétní metodu výuky. „Ponechali jsme si svobodu. Ať už se ty metody či směry nazývají jakkoliv, všechny v sobě nesou podobné aspekty – orientaci na osobnost a jedinečnost každého dítěte a jeho komplexní rozvoj, na týmovou spolupráci, respekt, empatii, partnerství, komunikaci, sounáležitost, prožitek, komunitu a podobně. U nás tedy budeme využívat metodu výuky matematiky dle profesora Hejného, metodu splývavého čtení sfumato, otevřené vyučování, Montessori a podobně,“ vysvětlil ředitel.
V prvních dvou ročnících budou žáci hodnoceni slovně, později se přidá klasické známkování. I toto známkování ale bude reflektovat spíše osobní posun, píli a úspěchy.
O výuku je mezi rodiči obrovský zájem. Třída je už dopředu naplněna a škola tak hlásí stop stav. „Pokud by se však přihlásilo ještě několik dalších zájemců o tyto metody vzdělávání, tak by to snad vypadalo i na otevření dvou takových tříd,“ dodal Molek.