Řidička Lea Bieláková se ve Vysokém Mýtě mezi třiceti kolegy z celé republiky umístila při jízdě zručnosti s autobusem Iveco Crossway na 5. místě. Ze tří soutěžících řidiček byla dokonce nejlepší. Velmi úspěšný byl v této soutěži také zlínský hlavní dispečer (který musí samozřejmě také ovládat řidičské umění) Josef Polách. I když mu chybí každodenní řidičská praxe, umístil se na 8. místě. Čas měl dokonce ze všech nejlepší. Čestně obstála i druhá zlínská řidička Jitka Mičková.
Jízda zručnosti řidičů autobusů se konala při příležitosti 120 let od založení společnosti vyrábějící autobusy. Den řidičů autobusů – soutěž v jízdě zručnosti profesionálů – se konal v areálu autodromu ve Vysokém Mýtě. Kritéria pro účast v soutěži byly například kilometry najeté bez nehody, co nejnižší spotřeba pohonných hmot či délka praxe v řízení autobusů. Zúčastnili se řidiči z více než desítky dopravních společností. Jízda zručnosti se skládala z patnácti technických a značně náročných úkonů. Jezdilo se na čas, ale výsledky velmi ovlivnila právě přesnost a bezchybnost jízdy.
„Úspěch našich řidiček i dispečera nás samozřejmě těší. Svědčí to o tom, že za volanty našich autobusů a trolejbusů v městské hromadné dopravě sedí spolehliví lidé, kteří svou profesi zvládají s nadprůměrnou dovedností a kteří mají toto povolání rádi,“ komentoval výsledky soutěže z Vysokého Mýta ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň.
Řidičky Lea Bieláková a Jitka Mičková nastoupily do Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice v roce 2006 a obě mají najeto kolem 450 tisíc kilometrů. „Osvědčilo se nám, že při přijímání nových pracovníků neděláme rozdíly mezi muži a ženami. Mimořádný talent na tuto profesi se najde u obou pohlaví,“ poznamenal Kocháň. Dopravní společnost nyní zaměstnává 192 řidičů, z toho je 40 žen.
Ve Vysokém Mýtě účastníci soutěže absolvovali jízdu zručnosti, jízdu na polygonu na kluzkém a mokrém povrchu. Úkoly nebyly jednoduché. „První úkol po výjezdu bylo dojetí k překážce na přesnost – pro správné body a hodnocení bylo nutné zastavit přední části vozidla před překážkou v toleranci 2,5 centimetru. Další byl průjezd kolem kolíků, které se musely shodit okrajem autobusů, a přitom nesměl spadnout druhý kolik těšně u prvního. Nebo rozjezd a odtlačení závory, kde byly umístěny nádobky, které nesměly spadnout. Následoval průjezd zúženým profilem, jízda předním kolem do přesně stanovené trasy, průjezd na přesně stanovenou vzdálenost 120 centimetrů kolem překážky, zastavení u označníku na přesnost přední části karoserie a řada dalších disciplín,“ popsal soutěž Josef Polách.