Uherskohradišťskou radnici čekají rozsáhlé organizační změny

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Možnost vyřídit si více věcí na jednom místě, zjednodušení i zrychlení práce úředníků přinesou občanům rozsáhlé organizační změny na uherskohradišťském městském úřadě. Serveru Zlin.cz to sdělil mluvčí města Jan Pášma.

Změny struktury úřadu budou spočívat ve zrušení několika původních odborů městského úřadu a zřízení menšího počtu odborů nových, stejně jako sloučení některých odborů dohromady. Všechny novinky budou platné s účinností od 1. července.

„Občané nemusejí mít strach, že by od 1. července nastal zmatek a že by nevěděli, kam mají jít vyřídit pas, občanku nebo stavební řízení,“ řekl starosta Stanislav Blaha. Zásadním důvodem změn je oddělení agend státní správy a samosprávy a celkové zjednodušení systému fungování úřadu, které bude mít příznivý dopad jak na komfort pro občana, tak také na efektivnější výkon práce úředníků. „Naším cílem je, aby úřad byl plně funkční. V některých městech už byly podobné změny úspěšně zavedeny. Občané se zavčasu dozvědí, kam co mají jít vyřizovat. Pro občany samotné se ale mnoho věcí měnit nebude,“ doplnil Blaha.

Jako příklad nejvýraznějších změn uvedl nově vznikající odbor stavebního úřadu a životního prostředí. Sem přejde například státní správa bývalého odboru životního prostředí, odboru architektury, plánování a rozvoje v oblasti památkové péče a územního plánování a stavebně technické agendy odboru dopravy. „Jsou to jednoduše věci, které nesouvisejí se samosprávou a mají k sobě vzájemně blízko. Zákonem daný, smíšený model veřejné správy, při kterém vykonáváme jak státní správu, tak i samosprávu, samozřejmě v podmínkách města zcela rozdělit nelze,“ poznamenal starosta.

Cílem navrhovaných organizačních změn je snížení počtu odborů a zefektivnění práce úřadu, včetně zrychlení přenosu informací. „Změny budou zahrnovat také nový organizační řád, včetně náplně činností odborů. Schéma organizační struktury schválila rada města již v dubnu. Personální záležitosti a případný přesun některých pracovišť v rámci úřadu jsou zatím v řešení,“ konstatoval tajemník Městského úřadu Uherské Hradiště Josef Botek. I když půjde o velké organizační změny, propouštění zaměstnanců podle starosty Blahy nepřinesou.