„Dopravní společnost Zlín – Otrokovice má v současné době ve svém vozovém parku šest klimatizovaných autobusů a 15 klimatizovaných trolejbusů. První jsme pořídili již v polovině roku 2012. Nákup těchto moderních vozidel byl realizován také díky spolufinancování z prostředků EU v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava,“ řekl ředitel dopravní společnosti Josef Kocháň.
Všechna klimatizovaná vozidla jsou v těchto horkých dnech na linkách v provozu s cestujícími. Někteří cestující si dokonce dopředu volají na dispečink, aby se zeptali, zdali a kdy pojede z jejich výchozí zastávky klimatizovaný vůz. I tuto informaci mohou od dispečerů získat.
Klimatizovaná vozidla se objevují na většině linek, nemohou však být nasazována na trolejbusových linkách, jejichž vozy jezdí i mimo trakční vedení a potřebují dieselagregát. Kvůli značné hmotnosti klimatizační jednotky i dieselagregátu hybridní trolejbusy s dieselagregátem klimatizaci nemají. Týká se to linek 3, 4, 11 a 12. Ze současného vozového parku dopravní společnosti je ve víkendovém provozu klimatizováno už kolem 60 procent vypravených trolejbusů a 50 – 60 procent autobusů.
S klimatizovanými trolejbusy a autobusy se jezdí lépe nejen cestujícím, ale i řidičům. Je to pro ně ještě důležitější otázka než pro cestující, protože řidič tráví za volantem a na horkém letním slunci celou pracovní dobu. „To víte, že je to rozdíl jezdit celý den s normálním autobusem nebo trolejbusem oproti řízení vozidla, které má klimatizaci. Že je lepší jezdit s klimatizovaným vozem, to vám řeknou všichni,“ shrnul převažující pocity jeden z řidičů dopravní společnosti Mojmír Semela.
Ve většině vozidel MHD mají řidiči k dispozici i mobilní chladničky na potraviny a nápoje. Za horkých letních dnů dostávají navíc ještě i balenou vodu, do níž si mohou míchat minerální přípravky.