Inovace stávající verze letounu L 410 UVP-E20 je pro společnost významným posunem vpřed, protože se tak s novým modelem postaví zcela na úroveň svým konkurentům ve světě a dokonce je v mnohém i předčí. Mezi zásadní vylepšení letounu patří vyšší platící zatížení (letoun uveze více nákladu, a to přibližně o 400 kilogramů), dvojnásobné zvětšení předního zavazadlového prostoru, dále větší dolet (až 2 500 kilometrů) a vytrvalost (až 10 hodin) díky téměř dvojnásobnému objemu nových integrálních palivových nádrží, které jsou součástí nově konstruovaného křídla.
Letoun pojme až 19 pasažérů, může fungovat i v extrémních klimatických podmínkách a dokáže letět rychlostí až 417 kilometrů v hodině. Letoun se nyní chystá na svůj první vzlet. „Mělo by se tak stát do asi dvou týdnů. Následovat bude náročný proces certifikací,“ konstatovala generální ředitelka společnosti Ilona Plšková.
Náklady na výrobu prototypu byly 460 milionů korun, 238 milionů korun činila dotace z Ministerstva průmyslu a obchodu. Kolik se inovovaných letounů bude nakonec v Kunovicích vyrábět, bude záviset na vývoji světového trhu a zájmu zákazníků. Výroba by podle předběžných odhadů mohla začít v závěru roku 2017.
V loňském roce společnost Aircraft Industries prodala 16 letadel a letos plánuje prodat až o tři letouny více. Za poslední období se firmě rovněž podařilo proniknout na zcela nové trhy (například Nepál či Bangladéš) a také získat typový certifikát FAA, kterým je povolen provoz stávající verze letounu v USA. Cílem společnosti do budoucna je zvýšení výroby až na 30 letadel ročně.