Nový rezervační systém stál 150 tisíc korun. „Cílem provedené modernizace je zvýšit kvalitu služeb občanům a zkrátit čekací doby na registru vozidel, registru řidičských průkazů, evidenci obyvatel a také při příjmu a výdaji občanských průkazů a cestovních dokladů,“ uvedl místostarosta Tomáš Pifka.
Na webových stránkách musí zájemce kliknout na odkaz WebCall, objednávkový systém, který je umístěný na hlavní stránce webu v sekci Online služby. „Na úvodní stránce je potřeba kliknut na heslo objednat na pobočku. Na další obrazovce pak zájemce vybere agendu, kterou chce řešit. Následně se objeví tabulka s volnými termíny, na které je možné se objednat,“ informoval Žůrek.
Po vybrání termínu a času je nutné vyplnit formulář se jménem, emailovým kontaktem a objednávku odeslat. „Na zadaný email pak člověk obdrží výzvu k potvrzení objednávky, kterou potvrdí kliknutím na uvedený odkaz. Obratem přijde potvrzení objednávky a čtyřmístný kód, který je nutné zadat na radnici do terminálu vyvolávacího systému po zmáčknutí ikony objednaní klienti. Nejdříve 15 minut před stanovenou dobou a nejpozději deset minut po ní,“ dodal Žůrek.
Tiskárna následně vydá lístek s uvedením jména objednaného. „Pokud někdo přijde dřív, systém kód nepřijme, pokud později, rezervace se zruší,“ doplnil Žůrek.
Jakmile si objednaný vytiskne lístek, bude obsloužený ihned, jakmile se uvolní první pracoviště. „Je však možné, že budou v danou chvíli všechna pracoviště obsazená klienty, a to i po zmíněných deseti minnutách. Objednávka však zůstává platná a on bude přednostně vyřízen jako první,“ vysvětlila vedoucí odboru správních agend Valerie Ondřejová.