Služba je určena nejen lidem s vážným či dlouhodobým zdravotním problémem, ale i třeba samoživitelům, kteří pečují o dítě do tří let věku, nebo dalším lidem, kteří jsou v tíživé životní situaci a nemohou se osobně dostavit na úřad. V takových případech úředník vyrazí za občanem a vyřídí s ním agendu, kterou pojízdný úřad poskytuje.
Jedná se například o služby Czech POINT, což jsou výpisy z trestního rejstříku, obchodního rejstříku, z Katastru nemovitostí, dále vyřizování občanských průkazů či ověřování podpisů. Služba je poskytována zdarma, občan zaplatí pouze správní poplatek. Za to, že úředník sedne do auta a s agendou se za ním vypraví, neplatí nic. Objednat službu je možné telefonicky, osobně, mailem nebo přes formulář, který je umístěn na stránkách města. Pojízdný úřad byl zaveden v roce 2013 a od té doby pracovníci úřadu vyjeli za klienty téměř devětsetkrát.
„Nejčastější zájem o pojízdný úřad mají starší lidé. Žádají především o vyřízení občanského průkazu,“ uvedla Vladimíra Urbanová, pracovnice, která za lidmi přijíždí. Doplnila, že výjezdním dnem je převážně úterý a obvykle jsou požadavky vyřizovány do pěti pracovních dnů, dle konkrétních požadavků.