Projekt partnerství byl nazván Pozitivní integrace romských komunit v našich školách a zabýval se opatřeními a postupy v zapojování romských dětí do vzdělávání. „Zlínskému kraji v realizaci významně pomohla Krajská pedagogicko-psychologická poradna a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Zlín jako odborný garant a dále Základní škola, Mateřská škola a Praktická škola Vsetín a Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm,“ konstatoval radní pro oblast školství, mládeže a sportu Zlínského kraje Petr Navrátil.
Na začátku bylo realizováno dotazníkové šetření v zapojených školách na téma Jak se ti (Vám) líbí ve škole, kterým jsme mezi romskými žáky a jejich rodiči zjišťovali, zda je škola otevřenou institucí schopnou poskytnout atmosféru bezpečí a respektu všem dětem bez ohledu na jejich kulturní a etnické odlišnosti. „Během projektu proběhly také studijní cesty, které umožnily sledovat přístupy pedagogů v hodinách, setkávání se žáky a přenos ověřených zkušeností v přístupu k romským dětem a jejich specifickým vzdělávacím potřebám. Uskutečnilo se i několik společných setkání učitelů obou zapojených regionů, na kterých se probírala témata jako organizace výuky, hodnocení, školní řád a jeho dodržování, prevence rizikového chování, spolupráce s rodiči a další,“ uvedla Martina Němcová, zaměstnankyně krajského odboru školství, která byla koordinátorkou projektu.