„Anonymního průzkumu se v našich ambulancích zúčastnilo 625 pacientů. Pozitivně hodnotili například krátkou čekací dobu, kdy jich 82 procent čekalo do půl hodiny. Kladně se respondenti vyjadřovali také k podání jasných informací od lékařů i sester nebo chování personálu,“ sdělila manažerka rizik z oddělení kvality zlínské nemocnice Aneta Horáková.
Dotazníky měli pacienti k dispozici v čekárnách ambulancí a vyplněné je odevzdávali v ordinacích. Hlasovat mohli i elektronicky. Podrobnosti o anketě získali z informačních letáčků, které byly rozmístěny v čekárnách.
Do průzkumu byly zařazeny ambulance interní, plicní, kožní, onkologické, neurochirurgické, infekční, ORL, gynekologické, urologické, nukleární medicíny, ústní, čelistní a obličejové chirurgie a lékařské pohotovostní služby. Každá zúčastněná ambulance obdrží výsledky svého hodnocení.
„Prvenství v rámci našeho kraje nás samozřejmě těší. V roce 2014 jsme se v kategorii ambulantních pacientů umístili na 2. místě. Letos jsme uspěli také v žebříčku finančního zdraví, když jsme obsadili ve Zlínském kraji 3. místo a v rámci celkového pořadí v ČR 63. místo ze 156 nemocnic. Předpokládáme, že se projektu hodnocení nemocnic pořádaném HealthCare Institute Czech Republic zúčastníme i příští rok,“ řekl ředitel zlínské nemocnice Pavel Calábek.